FN Blog / Budapest Közlekedés Blog / Miért nem a városlakók választják az utcabút...
Nyomtatás Betűméret
Miért nem a városlakók választják az utcabútorokat? 2009-09-09 12:52:03

Még a múlthéten megjött a BKV válasza az utasvárós posztomra. A cég leveléből kiderült, hogy az új várókat nem ők, hanem az önkormányzat választotta ki, azokat az Intermédia telepíti. A választ elolvasva bennem csak egy kérdés merült fel:

Az utcabútorok (a padok, kukák, megállók) kinézetéről miért az önkormányzat dönt, miért nem azok a városlakók, akik ezeket használni, nézni fogják? Miért olyan ember dönt egy megálló kinézetéről, aki valószínűleg sosem használja majd, mert autóval közlekedik? Csak hogy egy példát említsek: A Budapesthez közeli városban, ahol én lakom, a főbb terekre kikerült kukák, padok kinézetéről a polgárok szavaznak, pont úgy, ahogy a buszmegállókban lévő utasvárókról is. A helyi újságban megjelennek a képek (általában 4 közül lehet választani), szavazni a városházán lehet.

Budapesten ez miért nem így működik?

Tisztelt Gál Mihály!

Az Ön megkeresésére a BKV Zrt. az alábbi tájékoztatást adja:

A tömegközlekedési megállóhelyeknél található tetszetős megjelenésű, üvegfalú, Intermédia típusú utasváró pavilonokat egy, a Társaságunktól független cég az Intermédia Kft. gyártja és telepíti. E tevékenységre az Intermédia Kft. a Fővárosi Önkormányzattal az utcabútorok telepítéséről, üzemeltetéséről szóló szerződés alapján jogosult, mely szerződés mindkét fél részéről 2006. szeptember 28-án került aláírásra.

A megállókban elhelyezett utasvárókat a Fővárosi Önkormányzat, mint tulajdonos, pályázati kiírás alapján választotta ki. A tervek egységes peron kialakításokat tartalmaztak, melyet a Fővárosi Közgyűlés Városfejlesztési és Városképvédelmi Bizottsága 2007. évben ilyen formában engedélyezett. A BKV-nak beleszólása ebbe nem volt.

Az elkövetkező időszakban a korábbi utasvárók, melyek már több mint 10 éve kerültek a megállóhelyekhez, fokozatosan lecserélődnek erre az új típusúra (pl. XVI. Veres Péter úti megállók, Blaha Lujza tér, Ferenciek tere, stb..).

A Fővám téri villamos-peronhoz annak átépítése során, a BKV-val egyeztetve, 2 db Intermédia típusú utasvárót terveztek. A típus adott volt, a kialakítás azonban a középperon keresztmetszeti adottsága miatt (4,60 m) csak oldalfal nélküli várót tett lehetővé. Ugyanis az oldalfal beépítése 1,40 m-rel még tovább szűkíti a keresztmetszetet, ha az csak „pontszerűen” jelenik is meg. A villamosmegálló egész napi jelentős utasforgalma, a villamosok sűrű követési ideje és a peron adottságai miatt az ott lévő utasváró még ilyen kialakításában is jelentősen javítja a megállóhelyi várakozás körülményeit.

A megállókkal kapcsolatban megjegyezzük, hogy azokat a BKV csak használja, kiépítéséről a helyi, vagy a Fővárosi Önkormányzat intézkedik. Azoknak társaságunk nem tulajdonosa és nem is üzemelteti.

Üdvözlettel: BKV Zrt.

Cimkék: válasz, villamos, busz, megálló, Budapest, BKV
26 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Hozzászólások

5. ziggurat 2009-09-11 11:49:56
tuti, hogy több vállalkozó létezik aki a szakemberek elvárásainak is megfelelne, annyi az egész, hogy ezt a pár darabot kellene kitenni a városlakóknak, hogy válasszanak ezek közül. persze, hogy mi felel meg az elvárásoknak az is lehet a kenőpénz függvénye.. rengeteg építkezésre adott már engedélyt az önkormányzat amire nem lett volna szabad. vagy azért mert már másfél év múlva kezdett szétesni (ennyit a szakemberi véleményről), esetleg jogilag nem volt tisztázva (pl a lakók leszavazták, de mégis épül stb.), vagy netán mindkettő.
4. Polgár Emil 2009-09-11 06:45:50
Ujpesten a Rózsa utcában az uszodával szemben van a BKV utolsó legrondább kék-zöld buszvárója. Rettenetesen sok kosszal,szeméttel,hugyszaggal. A hajtéktalanok kedvenc várója. Utasok nem igen használják.
Elkeseritő, szégyenletes!
Az UNIO szégyene.
3. Kukorelli Péter 2009-09-10 21:56:13
Tárgytervező vagyok. Véleményem szerint nem az a kérdés, hogy ki dönt, hanem az, hogy milyen szempontok alapján teszi azt. Amikor egy beruházás célja és feltételei rosszul vannak megfogalmazva, lehet bármilyen jó a gyártó, a végeredmény nem lesz sikeres. A megrendelő felelőssége, hogy mit kér a gyártótól. Az ilyen kérdésekben a "népszavazás"-t nem tartom előremutatónak. Szakemberekkel kell átgondolni a követelményeket és szakemberekkel kell kiviteleztetni. Képzeljék el milyen lenne egy Audi vagy egy Mercédesz, ha internetes szavazással döntenék el a formájukat. Mindenki azt csinálja amihez ért és akkor rendbe jönnek a dolgok.
2. Tanácsos 2009-09-10 11:30:25
Így igaz! Az ilyen beruházásoknál az egyetlen kritérium, hogy ki mennyit tud a döntéshozók zsebébe tömni!
1. ziggurat 2009-09-09 15:12:31
az igazi és logikus válasz a következő: azért nem a városlakók döntenek, mert így az a vállalkozó kaphatja meg a megbízást, aki leteszi majd a nagy pénzt az önkormányzatnak. ilyen egyszerű.. különben még a minőség döntene, ráadásul így nem lenne kenőpénz az önkormányzatnak. márpedig semmilyen beruházás nem történhet addig amíg az önkormányzatnak nincs tele a zsebe. se jó, se rossz. ennyi.

Szóljon hozzá!

Blogleírás

Budapest autós, kerékpáros, gyalogos és tömegközlekedése, ahogy én látom.

Blogger

Név:
Életkor:
Foglalkozás:
Érdeklődési kör:
Egyéb:

Keresés

Blogértesítő - Budapest Közlekedés Blog

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről

Hirdetés