FN Blog / Budapest Közlekedés Blog / Se alkatrészre, se karbantartásra nincs pénz
Nyomtatás Betűméret
Se alkatrészre, se karbantartásra nincs pénz 2009-09-18 13:36:53
Három éve, amikor elkezdtem komolyabban foglalkozni Budapest közlekedésével és a BKV-val még azért kritizáltuk, mert a járművek egy kicsit koszosak, az ülések szakadtak voltak. Időközben vezetőváltások voltak. Aba Botondot Antal Attila váltotta, akit a most trónon ülő Kocsis István követett.

A BKV lezüllése a Nógrád Volántól átjött Antal Attila uralkodása alatt indult meg. Ő volt az, aki több milliárd forintot vont el a karbantartásról, ennek eredményét minden budapesti, minden BKV utas látja. A cég karbantartásra, alkatrészekre azóta nem igazán költ, csak azt veszik meg ami fontos, a többit donor járművekből szerelik ki, ahogy a fenti képen is látható.

Nem véletlen, hogy annyi busz szabadult el, gyulladt ki, és tört ketté idén. Több utassérülés is történt a hibás járművek miatt, itt az egyik legfrissebb, melyről először a BKV-figyelőn, majd a Blikkben olvashattatok:


„Hirtelen éles fájdalom hasított a lábamba. Amikor lenéztem, láttam, hogy egy többkilós fémlap dőlt rá" - panaszolta el a Bikknek K. Dóra (25), aki szeptember 11-én a 182-es BKV-busszal indult a munkába. Leszálláshoz készült a hátsó ajtónál a Felsőcsatári úti megálló előtt, amikor egy hirtelen fékezésnél az Ikarus busz motorjának fedlapja kipattant a helyéről. A súlyos alkatrész először a jobb lábát találta el, aztán a bal bokáján landolt, amely kificamodott és meghúzódott. Dóri nagyon megijedt, ezért rögtön megnyomta a vészjelző gombot.

- A sofőr hátrajött, de még csak meg sem kérdezte, jól vagyok-e. Visszatette a fedőlapot, majd félvállról odavetette: két megállóval arrébb úgyis újra kiesik - folytatta a fiatal lány. Amikor a busz begördült a végállomásra, a sofőr - Dóri legnagyobb megdöbbenésére - egyszerűen faképnél hagyta. Nem vett fel jegyzőkönyvet, és a mentőket sem hívta ki. Szerencséjére egyik utastársa a segítségére sietett, végül együtt tárcsázták fel a segélyhívó számot. A kiérkező mentők a Merényi Gusztáv Kórházba szállították, ahol bekötözték a lábát.


Antal Attilát a takarékosság miatt nem lehet bántani, azért viszont igen, hogy ez nem volt ésszerű. Látjuk a hírekben, hogy a legtöbb kétes tanácsadói szerződés az ő nevéhez köthető, tehát amit a karbantartáson, az utasokon megspórolt azt ismerőseinek, barátainak tovább adta. És a botrány az, hogy ez az ember ezek után a Vértes Volán vezérigazgatója lehetett.

Az utasok mellett igazából azokat a járművezetőket sajnálom a legjobban, akiknek minden nap ilyen balesetveszélyes buszokat kell kihozni a garázsból, és ilyen roncsokat kell vezetniük egész nap. Ha bármi történik őket vonják felelősségre, pedig nem tehetnek mást, a buszt ki kell hozni, különben másnap már nem kell menniük dolgozni. Sajnos hiába van ott a fegyver a szakszervezet kezében, nem védik meg a dolgozókat. Sokat beszélgetek mostanában BKV-s buszvezetőkkel és ők is mondják, sok olyan busz van, amit nem mernek kihozni a garázsból, mert balesetveszélyes, minden busznak van valami hibája.


Cimkék: utas, sérülés, baleset, busz
89 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Hozzászólások

16. Joe bácsi 2009-09-30 20:28:14
Az a lényeg akit kispéciznek maguknak a górék,lehet 20 éve buszvez. a skynál hamar lapátra teszik,az újnak kevesebbet fizethet és vezetheti mint a bányalovat.
15. Scooby Doo 2009-09-20 21:23:24
ipszilon:

a 282E buszról van szó végülis
14. Rudi 61 2009-09-20 20:46:33
A rohadt tetvek emlegetésével teljes mértékben egyetértek.Amit ezek tesznek, egy afrikai diktatúrában sem lehetne büntetlenül megtenni. Várom az újsághírt a börtönbüntetésekről. A buszsofőröket sajnálom. Most még a vasutat is lejjeb züllesztik.
13. dzsozi 2009-09-20 19:46:22
van egy vadász haverom töltényáron elintézi a dolgot rögtön lesznek szép buszok
12. Öcsécském kedvence 2009-09-20 19:09:31
"Ha bármi történik őket vonják felelősségre, pedig nem tehetnek mást, a buszt ki kell hozni, különben másnap már nem kell menniük dolgozni. Sajnos hiába van ott a fegyver a szakszervezet kezében, nem védik meg a dolgozókat."

Hát nem tudom, hogy a buszosoknál ez hogy megy, de a metrónál tuti nem így van. Szabályzatokba van gyakorlatilag minden rögzítve, s ha az mkv műszaki okokból nem hoz ki egy vonatot, akkor - szabályos eljárást feltételezve - a világon semmi baja nem lesz, nálunk a szakszervezet azonnal mellé áll, ha bármi van. Az illetékes elvtársak már nem is igen próbálkoznak, mert tudják, hogy hiába.
Nem tudom, a buszosoknál hogy lehet ekkora kupleráj.
11. varga imre 2009-09-20 18:17:28
nem adolgozókat kell szidni csak a munkájukat végzik keressétek a bajt a szemét hozzánemértő magas vég kielítést kapó posztkooooommmunista vezetők között
10. atro 2009-09-20 12:39:47
Szegény jobb sorsra érdemes buszok... Nem vagyok egy szentimentális típus, de azon túl hogy nagyon bosszantó, és dühítő, másrészt elszomorító is egyben ez a látvány a képen.
9. Hozzászóló 2009-09-20 09:14:47
Sajna, amíg olyanok vannak, mint közmegbecsülésnek örvendő Nóra nénénk....
És még vannak....
8. ipszilon 2009-09-19 12:49:19
kekec, de: 182-es busz a Felsőcsatári útnál?
7. Zé 2009-09-18 23:39:15
Szánalmas az ami folyik igazán sajnálom azokat a sofőröket akik nap mint nap kénytelenek felvenni a fostalicskákat pedig tudják hogy egy óra múlva szerelőre vár.
Bezzeg Los Angelesbe 11 ezer kilóméterre innen jók a magyar buszok a legkorszerűbb technikákkal Sűrített földgáz üzemű, de mi inkább megvesszük a baszott volvot és bár meglehet a magyar buszokért 126 millió forintot pengettek az amerikaiak, nem hiszem el, hogy mi nem tudtunk volna megálapodni egy jó vételben, Ma az 5 ös buszon utaztam egy pár megállót és a szentlélek tartotta össze azt a szart!! Tudok olyanról hogy a motortartó bakok hiányoznak és lánccal van felhúzva a motor a helyére. Úgylátszik addig nem lesz változás mig pár utas nem veszti életét valami műszaki okokból bekövetkezett balesetbe. Remélem ezt azért nem várják meg a tisztelt vezetők
6. invertor63 2009-09-18 19:38:54
Igazatok van! DE! Higgyétek el mi buszvezetők 1001-ik utolsó senkik vagyunk a BKV-nál, nem csak az utas, de a vezetőség szemében is! A járművezetők nagy többsége utasbarát, a buszok 70%-ban nem működik az utastájékoztató berendezés (mikrofon, fok-gyem kijelző), alkatrész nincs, a szerelőink gyakran pár forintos csavarokat sem képesek pótolni, műszaki meghibásodás miatt nagyon sok kocsi áll, ezeket nem képes az üzemegység pótolni. Összegezve: mi autóbuszvezetők nem tehetünk arról, hogy a BKV ide jutott, még akkor sem ha az utazó közönség és több hozzászóló a fórumon elég primitív módon, megalázva és nyomdafestéket nem tűrő szavakkal minősít minket! Végállomás következik, viszontlátásra, további szép napot kívánok!
5. Jack 2009-09-18 18:07:55
budaf(o)uck:
Teljesen egyetértek.
"börtön is ajándék" - hát ezek még börtönbe is LCD TV-s, WiFi-s cellát kapnának....

A Népszabóban az elmúlt 1 hónapban láttam egy főoldalt a BKV-s botrányról, de mivel ilyenre nem költök így nem vettem meg hogy bővebben elolvassam...
A probléma az, hogy nem csak írniuk kéne róla, hanem menni, felhánytorgatni, oknyomozni.
4. budaf(o)uck 2009-09-18 16:46:00
Félelmetes ez az egész bkv.Ennél nagyobb maffia nincs ebben az országban,vagy csak nem tudunk még róluk.
Felháboritó hogy egy egész céget rombolnak szét, holmi undoritó pénzéhes tetvek,és még börtönt sem kapnak.
Bár magyarországon a börtön is ajándék.Ezeknek 40évnyi bkv busztakaritást,metró alagút tisztitást adnék büntetésűl.
Ez a fenti kép csak egy "pillanatkép" a kelenföldiből.Mennyi ilyen van még te jó ég.
Legszomorubb hogy rengeteg ember naponta kapja már beinnyekciózva ezeket a milliárdos,milliós csalási ügyeket(újság,hiradó,rádió) és rengetegen felháborodásukban rendes,tisztességes buszvezetőknek,villamosvezetőknek mennek neki,verik el őket,boxolnak bele a buszokba akik vajmit tehetnek erről!
Miértnem megyünk,mennek az akácfába ezekhez a mocskos tetvekhez?Ahol ennek a magja van?És ott verik el az ott lebzselő bűnözőket?
Meddig megy ez még tovább?
És mikor jut el az ország oda hogy ezek a hírek végre egy Népszabadság cimlapján is megjelenjenek?Vagy egy RTL,ATV is főhírként kezelje?Miért csak a Magyar Nemzet,Hír-tv tud ezekről és leplez le naponta botrányosabb dolgokat?
3. Gál Mihály 2009-09-18 14:14:22
BKV-s!

A cél valószínűleg ez lett volna, na meg a használt Volvók beszerzése Alfa buszon keresztül, ahol a kisfia "raktáros" volt. Csak idejében lebukott, így nem tudott többet zsebre tenni.

Bár ahogy látjuk, elég sokat szakított így is...
2. BKV-s 2009-09-18 14:06:19
Bocsi ! Buszokat!
1. BKV-s 2009-09-18 14:04:09
Hogy miért kell karbantartás nélkül hagyni a BKV-S buszikat? Hát azért, hogy a Nódrád Volán egyre több vonalat kaphasson meg, új buszokkal!
Lassan az egész busz hálózatot átjátsza a nagy vezér volt cégének!

Szóljon hozzá!

Blogleírás

Budapest autós, kerékpáros, gyalogos és tömegközlekedése, ahogy én látom.

Blogger

Név:
Életkor:
Foglalkozás:
Érdeklődési kör:
Egyéb:

Keresés

Blogértesítő - Budapest Közlekedés Blog

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről

Hirdetés